Competenties

 

Ik heb diverse assessments mogen afleggen. Uit deze tests en mijn werkervaring blijkt dat ik onder andere over onderstaande competenties beschik:
  • Stressbestendig: Als intercedent moest ik diverse taken, soms tegelijk, uit kunnen voeren en mijn rust bewaren. Zat ik bijvoorbeeld net uren in te voeren, komt er een vacature binnen die direct ingevuld moet worden. Ook als commerciele medewerker binnendienst of administratieve medewerker heb je soms veel taken die allen je aandacht vergen. Rustig blijven en taak voor taak aanpakken.
  • Flexibel zijn: Niet vasthouden aan een ding, maar ook met veranderingen om kunnen gaan. Ook al gooien je ze planning van die dag in de war. En ook al betekent dat dat je dan over moet werken. Dit heb ik als Intercedente en als medewerker bij de Rabobank ervaren.
  • Creatief zijn: Systemen willen wel eens niet werken, maar een klant wil toch een wijziging doorgeven. Klant dan niet vragen om later terug te bellen, maar gegevens goed noteren zodat ze later in het systeem verwerkt kunnen worden. Bij diverse werkgevers heb ik dit meegemaakt.
  • Organiseren/plannen: Er komen door de dag heen diverse werkzaamheden bij, dus er moet een goede planning gemaakt worden. Welke taken hebben voorrang op de andere. Vooral als Intercedent kwam dit veel voor.
  • Resultaatgericht zijn: Dit komt in alle werkzaamheden voor. Elke taak moet goed afgemaakt worden. En soms moet je dan zaken uit handen geven, als iemand anders er wel tijd voor heeft en jij op dat moment niet.
  • Analytisch vermogen/snel ingewerkt: Ik heb nieuwe systemen snel door. Ik zie gauw de samenhang tussen bepaalde handelingen. Daardoor pak ik zaken snel op en ben ik snel ingewerkt. Bij een vorige baan ben ik binnen 4 uren ingewerkt in een voor mij nieuw systeem en telefooncentrale. De volgende werkdag moest ik al zelfstandig werken. Na enkele weken kende ik het systeem beter dan diegenen die er al jaren mee werkten. 
  • Accuraat zijn: Snel maar zorgvuldig werken. Fouten zelf oppaken en corrigeren.
  • Klantgericht zijn: Zorgen dat de klant er niet de dupe van is, als een systeem het niet doet. En niet een klant laten wachten omdat de collega die met de zaak bezig is er toevallig die dag niet is.
  • Klantvriendelijk zijn: De klant is koning, maar niet ten koste van alles. Dus zorgen dat de klant tevreden de telefoon ophangt, zonder dat je bergen goud belooft heb.
  • Klachtenbehandeling: Niet opstandig worden als een klant, werknemer of werkgever boos aan de lijn hangt of voor je balie staat. De klant rustig laten uitpraten en op rustige toon een beetje meegaan met de klant en excuses aanbieden voor het ongemak. En ook al ligt de fout niet bij jou, niet de schuld op iemand wijzen, maar zorgen dat het nu opgelost wordt voor de klant. Of dat er uitgelegd wordt waarom iets op een manier is gegaan. In elk geval zorgen dat de klant rustig neerlegd met het vertrouwen dat het opgelost wordt.
  • Stijlflexibel/aanpassingsvermogen: Ik pas mijn vocabulaire en manier van doen makkelijk aan aan degene die voor mij staat of die ik aan de telefoon heb.

 

Talenkennis:

  • Nederlands-moedertaal
  • Engels-goed in woord en geschrift
  • Duits-redelijk in woord en geschrift
  • Frans-basiskennis


Computerkennis:

  • Word
  • Excel
  • Outlook
  • Profit/Afas
  • Diverse socialmedia
  • Diverse programma's binnen de Rabobank zoals Siebel
  • GroupWise
  • Windows
  • Diverse geautomatiseerde gegevensverwerkingssystemen

 

Doorzoek de website

© 2016 Alle rechten voorbehouden.